top of page

Veelgestelde vragen

Heb ik een verwijzing van een huisarts nodig?

Voor de meeste klachten is geen verwijzing nodig van de huisarts. U kunt zelf direct een afspraak maken. Voor behandeling van chronische indicaties is wel een verwijzing van de huisarts of specialist verplicht. U dient de originele verwijzing dan te overhandigen aan uw fysiotherapeut. Desgewenst kunnen wij een kopie maken voor uw eigen administratie.

Is Artifex Fysiotherapie ook aangesloten bij mijn zorgverzekeraar?

Wij hebben niet met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten. Bij de verzekeringsmaatschappijen waarbij dit wel is, houdt in dat wij direct bij uw zorgverzekeraar kunnen declareren zonder dat u iets hoeft te doen, zolang dit binnen uw polis valt. Kijk voor meer informatie bij vergoedingen in het hoofdmenu. Wij zullen u altijd proberen te informeren of u nog vanuit uw polis fysiotherapie kan afnemen. Echter wijzen wij u er wel op dat u altijd wel zelf verantwoordelijk blijft.

Wanneer u verzekerd bent bij een verzekeringsmaatschappij waar wij geen contract mee afgesloten hebben, krijgt u van ons een factuur die zelf bij uw verzekeringsmaatschappij kunt declareren. Houd er rekening mee dat u slechts een percentage vergoed zult krijgen. Neem contact met ons op om te verifiëren of wij een contract met uw verzekeringsmaatschappij hebben.

Wat zijn de regels met betrekking tot afspraken annuleren of verzetten?

Wanneer u een gemaakte afspraak wilt verzetten of annuleren, dient u dit minimaal 24 uur van tevoren te doen. Anders kan een 'niet nagekomen afspraak' in rekening gebracht worden. De hoogte van het bedrag kunt u vinden bij tarieven in het hoofdmenu.

Wat moet ik meenemen naar een behandeling?

U bent de eerste keer verplicht om uw legitimatiebewijs en verzekeringspas of -polis bij u te hebben en het is raadzaam om een handdoek mee te nemen.

bottom of page